PinkRoom på fejjan e väl ingen nyhet för nån brud ?  Senaste dagarna har ja sett en massa inlägg om att vara vegan å vegetarian, å om att bilder å filmer däe djur plågas / visas hur de behandlas, läggs ut. 


De får mig å tänka tillbaka till den gången ja först såg en video från grisfarmarna. Blir tårögd av bara tanken. 
Innan va de bara mat, rakt upp å ner, de som serverades. Ja åt de. För de va de man skulle äta. Men då är de den färdiga maten ja bara ser, inte vad det i grunden är. Å de tror ja de flesta gör. 
   Jag såg iaf en film som djurens rätt delat drån en svensk grisfarm. Ja satt å grät å grät å grät å mamma kom å kolla va de va med mig å ja bara grina. 
 Efter de vart ja vegetarian. 
Sen historian om att ja börja äta kött igen har ni redan hört å ja skäms för mkt för att gå in på de, å min vekhet. 
 Iaf. Stolt vegetarian hamna tillslut på sidor där de visades mycket av ägg å mjölk industrin.  Å de slog mig att de va så självklart allt. 

En ko måste bli på smällen för å producera mjölk, precis som vi. 
Å de e endast fru höna som kan lägga ägg, vilket för lille tuppen värdelös. Å då sållas dom bort. Mixas eller gasas å kastas.  Iom att man köper ägg så 
supportar man detta.   

Aah va skönt de va å lätta på hjärtat. 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress