Påsken börjar närma sig å ja tänker på alla små söta kycklingar där ute som färgas om för att pynta hos oss =( USH Å FY.  Jag skickade därför nyss ett mail till Östersunds Kommun för att uppmuntra dom till att pynta fjäderfritt i år!!, å alla år framöver. Jag hoppas verkligen dom nappar på det. Jag vet att jag i alla fall kommer pynta fjäderfritt. Alla gånger. 
 
Jag tycker att om man väljer att se förbi sånahär saker, så .. ja jag vet inte. jag tycker det är en sjuk industri att supporta. För att hur du än vrider å vänder på det så kommer fjädrarna från fåglar som blivid färgade å plockade. 
Det finns syntetiska fjädrar, så de kan man helt klart pynta med, för att jag tycker påsken e super fin med alla fina färger. Man kan bara göra det på ett annat vis. jag kommer tex knyta tyllband i mitt ris har ja tänkt. Kul Va? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress